De verschillen tussen Geprogrammeerde Instructie en Design Thinking

Om het EPF-lesprogramma toegankelijk te maken voor alle docenten uit het vo, mbo en hbo geven we de keuze uit 2 manieren om ‘Leren voor Duurzame Ontwikkeling’ te realiseren met je groep: geprogrammeerde instructie en design thinking. Wat zijn de verschillen tussen deze twee werkwijzen?

Werkwijze Geprogrammeerde Instructie

De werkwijze van Geprogrammeerde Instructie biedt een manier aan om in 8 afgebakende stappen een onderzoek te doorlopen. De aanpak is erg gestructureerd en laat vrijheid aan de leerlingen of studenten in het beantwoorden van de vragen. De docent coacht de leerlingen doorheen het eenduidig project.

Meer over Geprogrammeerde Instructie

Werkwijze Design Thinking

Design Thinking is een bewezen framework voor innovatie, waar empathie voor de klant, snel experimenteren en reflecteren centraal staat. DOON werkte deze methode uit in 30 hapklare onderzoekend en ontwerpend leren opdrachten waar docenten, leerlingen en studenten vrij mee aan de slag kunnen.

Meer over Design Thinking

Ontdek de gelijkenissen en verschillen tussen beide werkwijzen

Vorige
Vorige

Leren voor Duurzame Ontwikkeling bij Praktijkonderwijs Emmeloord

Volgende
Volgende

Jongeren brengen beweging in de energietransitie